Pagina's

maandag 1 september 2014

Vroegâh...

Vroeger stond bij ons thuis de wasmachine in de badkamer. Op de wasmachine stond de droger. Beiden staan, voor zover ik weet, nog steeds op de exact zelfde plaats. 

Jarenlang heb ik mijn wasmachine en droger op precies dezelfde manier weg gezet. In mijn eerste flatje zelfs ook in de badkamer. Er was nergens anders plaats en de aansluitingen zaten daar. De droger in de badkamer was toen ook een fantastisch idee om een andere reden: de flat had geen centrale verwarming... In de woonkamer was een kachel die de woonkamer kon verwarmen en op de babykamer stond een elektrische kachel. En dat was het wel qua warmte. Ow, en daarbij komt dat het een hoekflat was. En de beglazing was enkel glas. Ik gebruikte de droger daarom niet alleen om de was te drogen maar ook om de badkamer op te warmen... Vroegâh dus, toen het nog koud in huis was...

Later heb ik wasmachine en droger altijd op elkaar gezet, gewoon, omdat dat zoo hoort. Dacht ik. Vond ik. 

In mijn huidige huis (waar ik inmiddels al zo'n 10 jaar woon), heb ik best een aardige keuken. Aardig in de zin van ruim, niet in de zin van gezellig. In de deur zit een raam en daarnaast zit nog een groot raam. Naast het raam zijn de wandcontactdozen en de afvoer voor de wasmachine. Je ziet m al aankomen: de wasmachine met zijn vriendje droger hebben 10 jaar bovenop elkaar gestaan, in het hoekje van de keuken, voor het raam. Vorig weekeind heb ik eindelijk besloten dat het maar eens afgelopen moest zijn met dat kleffe gedoe van die twee. Samen met zoonlief heb ik de droger op de grond gezet, naast de wasmachine. En wat blijkt? Beste idee ever!! Ik heb nu extra ruimte waar m'n waterkoker en koffieaparaat kunnen staan (stonden op het piepkleine aanrecht), de broodrooster kan ernaast (stond in een kast) en op de wasmachine staat nu de magnetron (voorheen op de koelkast). Ik heb meer ruimte èn kan overal fatsoenlijk bij! Dat ik dat niet eerder heb bedacht...

Natuurlijk is witgoed nogal ehm, wit. Saai!! Wat een geluk dat ik jàren geleden ben begonnen aan een kleed voor op de bank dat ik nooit heb afgemaakt. Ik had al een heleboel vierkantjes gehaakt in de kleuren die toen goed bij de huiskamer pasten: bruin en groen. Inmiddels heeft er een kleurverandering plaatsgevonden (man het huis uit, roze naar binnen!) en zou het eventuele kleed nooit meer gepast hebben. Maar wel in de keuken! Daar heb ik niet echt een kleurenschema dus kan ik alles toevoegen. Ik begon met het aan elkaar haken van 16 vierkantjes, haakte er een randje omheen en voila; een dekje voor op de droger! Uiteraard waren er nog vierkantjes over en maakte ik er ook een voor de wasmachine. Die is wat beter gelukt (oefening baart kunst). 





 Ik vind het zo een heerlijk ouderwets zicht! Lekker truttige kleurtjes samengevoegd in een lekker truttig dekje in m'n keuken. Super, dat vroegâh!!

Ik heb trouwens nog wat vierkantjes over. Wat vind je, zal ik nog een dekje maken voor de magnetron...?


1 opmerking:

  1. Grappig he, hoe je in je gewoontes blijft hangen... Maar het ziet er inderdaad ruim uit!

    BeantwoordenVerwijderen