Pagina's

woensdag 9 maart 2011

Kleuren

Ik hou van kleuren. Kleuren kunnen mijn humeur bepalen én ik kan met behulp van kleuren uitdragen hoe ik me voel!
Afgelopen weekend heb ik een donkere was gedraaid. Allemaal zwarte truien, hemdjes en vestjes. Het was geweldig weer (net als nu trouwens, het zonnetje verwarmd mijn nek door het raam heen) dus heb ik alle kleren buiten aan de lijn gehangen om te drogen. De aanblik gaf me gemengde gevoelens... Heerlijk om alles weer eens aan de lijn te kunnen drogen natuurlijk! Lekker buitenstaan, in de zon, terwijl je de was ophangt... Klinkt bijna romantisch ;). Terwijl ik binnen zat, aan tafel, met de zon weer lekker in mijn nek, keek ik even om naar de drogende was. Wat een desillusie zeg... Helemaal niet gezellig, al die deprimerende wintertroep aan de lijn! Alles zwart, en "lekker" warm... Ik wil weer wit en dun en kleurig en zomers en gezellig aan de lijn hebben! Maandag heb ik een dun wit truitje aangetrokken (wel met een hemdje eronder natuurlijk...) en sieraden in vrolijke kleurtjes erbij gecombineerd:
Heerlijk! Wat een "zomers" gevoel! Helaas werkte het weer niet mee... Op kantoor was het koud. Ik werk met iemand samen die de kachel niet hoog wil omdat hij dan last van zijn lenzen krijgt, wat er dus op neer komt dat ik daar altijd met koude vingers en een koude neus zit te werken... Het kwam dus niet verder dan dat heerlijke zomerse gevoel.

In mijn sieraden zie ik dat ik ook vaak dingen met dezelfde kleuren maak. Vaak natuurlijk de kleuren waar ik van hou! Ik heb nu vooral veel in zwart, grijs, groen en paars. Rose komt wel eens voorbij maar er zijn ook kleuren die ik NIET mooi vind. En daar maak ik dan ook niks mee.... Ik heb onlangs wel een rode armband gemaakt, speciaal voor Valentijnsdag:
De kleuren waar ik eigenlijk niks van moet hebben zijn geel, oranje en rood. Wanneer ik bijvoorbeeld M&M's eet, eet ik er altijd eerst die kleuren tussenuit... Deze armband was dus wel iets nieuws voor mij!

Vertel; wat is jouw lievelingskleur? In welke kleur zou jij eens een sieraad willen zien/ kopen?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten