Pagina's

woensdag 6 april 2011

Handwerkwonder

Ja echt! Ik heb het niet zelf bedacht! Nouja, het woord zelf wel... Eerlijk is eerlijk... Maar toch, ik ben het wel! Een handwerkwonder. Of zoals mijn haakjuf op twitter het verwoordde: een natuurtalent: "weer een geslaagde workshop gehad met oa @versierseltjes - een natuurtalent!"

Deze lieve woorden komen van Janin Wensink van haakt.nl. Haakt heb ik via Twitter leren kennen, net als Nanda uit de vorige blog. Ik ben nooit echt een handwerkwonder geweest. Mijn moeder wel! Die kan alles maken op de naaimachine, met de breinaalden, in de keuken en noem maar op! Ik heb van haar wel leren breien, dat kan ik aardig. Het nadeel van breien vind ik dat je al die steken op je naald hebt, je steeds de draad moet voor-en-achter houden bij verschillende steken en ik echt nooit de steek kan vinden als ik hem heb laten vallen! Breien is dus wel leuk maar toch... Ik kom over t algemeen niet verder dan een sjaal... Die niemand wil....

Nu heb ik leren haken dus tijdens een workshop van Janin. En wat blijkt: ik kan het! En nog aardig ook! Inmiddels heb ik 2 mutsen gehaakt en ben ik bezig aan (je raadt het nooit...) een sjaal! Tegen de winter zal ie toch wel af zijn...
De muts die ik tijdens de workshop heb gehaakt


Nu hoor ik je denken: wat heeft haken nou met sieraden te maken? Dit blog gaat toch niet over handwerken in z'n algemeen maar over sieraden in het bijzonder? Begrijp ik! En ik moet eerlijk zeggen; zo dacht ik er ook over! Haken doe je voor sjaals, mutsen, kleedjes voor over de bankleuning en voor grote spreien. Haken is eigenlijk heel suf. Zo denkt men, maar het is terug van weggeweest en hipperdanhip! Je kunt namelijk naast leuke mutsen, sjaals en knuffeltjes tegenwoordig ook tassen, poefen en sieraden haken. Sieraden ja! Op de site van Janin zag ik voor het eerst een gehaakte ketting en op de workshop zag ik de ketting in het echt. Janin maakt ook ringen en armbanden; gehaakt!
Gehaakte armband van haakt.nl
Ik vind deze armband erg leuk (en wat ook belangrijk is: hij ziet er niet al te moeilijk uit!). Wie weet, ga ik die ook nog eens bestellen bij Janin (of krijg ik m als ik iemand heel lief aankijk...).

Wat vind jij van het haakgebeuren?


1 opmerking:

  1. Wat leuk dat je zo enthousiast bent geworden over haken, daar doe ik het voor!! :)

    BeantwoordenVerwijderen