Pagina's

maandag 2 mei 2011

Knutselhoek!

"Ik zou een hoekje willen, een plekje voor mij alleen..."

Mijn sieraden maakte ik altijd aan de eettafel. Alle bakjes en zakjes uitgestald op de tafel, laptop erbij om alles in de gaten te houden. Een enorme bende was het af en toe maar wel een lekkere werkplek. Alleen moest ik natuurlijk alles weer opruimen wanneer we moesten eten. Vervelend! Op zolder heb ik een bureau staan voor de studie. Het nadeel van op zolder werken is helaas dat het in de zomer zo verschrikkelijk warm is dat mijn handen en voeten opzwellen als ballonnen. In de winter is het er zo koud dat ik er volledig verkleum. Zin om mijn sieradenspullen er naartoe te sjouwen had ik dus niet, zeker niet omdat de studie in september weer begint en ik dan dus alles weer naar beneden moet brengen... (en dan begint het probleem weer, geen ruimte om vrij te knutselen).

Lange tijd (voor mij dan, ik geloof dat het een paar dagen waren...) heb ik nagedacht over hoe en waar ik een mooi hoekje voor mijzelf zou kunnen creëren. Ik heb opgemeten hoeveel ruimte ik zou hebben in de woonkamer (want nee, een andere plek is er helaas echt niet in ons poppenhuisje) en ben op de tweedehands sites gaan zoeken. Helaas, nergens het juiste formaat tafel of bureau, of precies niet wat ik zoek (héél lelijk bijvoorbeeld...). Ook op de sites van de bouwmarkten heb ik gezocht. Daar kun je vaak bladen op maat laten zagen en er poten bij uitzoeken. Uiteindelijk ben ik terecht gekomen op de site van één van mijn favoriete winkels (en nee, ik schaam mij er niet voor!): IKEA. Mijn bureautje dat boven staat komt daar ook vandaan (en nog meer in het huis). Gisteren zijn we naar de IKEA gegaan! Met een ander doel (dat we ook behaald hebben, gelukkig; een nieuw bed) maar het bureau heb ik meteen maar meegenomen. Gewoon een blad met losse poten en dan zelf klussen. Ik ben heel technisch dus dat is weer goed gelukt! In plaats van poten kon er ook een ladenkastje onder het bureau. Erg mooi maar wel ruim boven budget. Op de site had ik al een ander kastje uitgezocht en ook dat heb ik meteen in elkaar gezet. Vandaag zijn veel van de spulletjes verhuist en Mijn plekje is klaar voor gebruik!

De laden van het kastje zijn erg diep, daarvoor wil ik nog bakjes. Leuk, binnenkort dus weer een tripje naar IKEA!

Wat vinden jullie van mijn hoekje?

4 opmerkingen:

  1. Gewéldig! Ik wíst wel dat je het voor elkaar zou krijgen! Ziet er ook heel mooi uit. En dat kleine ladenkastje dat op de tafel staat, dat heb ik in het geel, al jaaaaren!
    Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik vindt je knutselplekje een goede plek voor al je spullentjes. Lekker alles bij elkaar en ..........je hoeft het niet op te ruimen. Wat moet dat heerlijk zijn voor je.
    Geniet ervan en knutstel ze

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooi knutselhoekje heb je! Bij mij staat alles hoog in een kast, daardoor pak ik het toch minder snel...

    BeantwoordenVerwijderen