Pagina's

vrijdag 29 april 2011

Kinderfeestje

Een ruim half jaar geleden was ik bij een vriendin op bezoek, op de thee (ik lust geen koffie...). We hadden een gezellig gesprek over van alles, we kunnen héél fijn met elkaar praten. Ze wist dat ik sieraden maak en had me gevraagd of ik voor haar dochter een ketting wilde maken. Dat cadeau wilde ze geven als kerstcadeau. Wat is nou mooier dan een versierseltje onder de boom! ;) Natuurlijk heb ik de ketting gemaakt en mijn vriendin was er erg blij mee. Ook haar dochter vond hem prachtig, ze kwam me er later zelfs voor bedanken! (helaas, ik heb geen foto gemaakt... Hij was voornamelijk blauw, met onderaan een hanger van een paard.)

Opeens, uit het niets, vroeg ze me of ik ook kinderfeestjes doe. Ehm... kinderfeestjes... Daar had ik nou nog nooit over nagedacht. "Ik zal er over nadenken" heb ik haar beloofd. Heel hard heb ik er echter niet meer over nagedacht, tot vorige week. Bij het schoolhek stond ze plotseling voor mijn neus. Of ik er nog over had nagedacht? Want de verjaardag was al in mei. Nou, het was nog wel een paar keer in mijn hoofd voorbij gekomen hoor, maar ik had er nog geen vast omlijnd plan van gemaakt. "Ik kom volgende week bij je langs, dan spreken we er verder over" heb ik haar beloofd. Afgelopen week ben ik dus maar hard aan de slag gegaan om mooie en toch eenvoudige sieraden te bedenken (en maken, je moet toch iets laten zien natuurlijk!). Ook heb ik het internet afgestruind naar andere feestjes. Hoe lang duurt een feestje ongeveer, wat vraagt men ervoor, wat maken de kinderen? Ik ontdekte dat de prijzen erg variëren. De een vraagt €8,50 per kind, de ander vraagt €17,50 per kind. En dan worden ongeveer dezelfde dingen gemaakt. De tijden liepen niet erg ver uiteen dus daar ben ik maar vanuit gegaan. De sieraden heb ik lekker zelf bedacht.
Verkocht tijdens de sales-pitch

Woensdagochtend, de dag van het gesprek brak aan. Natuurlijk eerst gezellig thee drinken, lekker kletsen en koekjes eten. Toen kwam "het" gesprek. Ik heb eerst de sieraden laten zien die ik de dames (en 1 heer, zo blijkt) ga laten maken. De armband die ik had meegebracht, viel erg in de smaak, die heeft ze meteen gehouden! Mijn andere ideeën vond ze prima en toen ik de prijs noemde, vroeg ze me of ik zeker wist dat dat wel genoeg was. We hebben de agenda's erbij gepakt en een datum afgesproken. Het was een feit: ik was geboekt! Mijn eerste kinderfeestje, mijn vuurdoop.... Woensdag 11 mei is het zover. Ik zal foto's (laten) maken en aan jullie showen!

Mocht je denken: dat wil ik ook! Kan! Gewoon ff mailen, dan spreken we er over!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten