Pagina's

maandag 21 november 2011

Le Parfum




Het is een prachtige film: Le Parfum! Ik heb hem al een aantal keren gezien en krijg er nooit genoeg van (tot ergernis van vriendlief...). Voor mijn verjaardag heb ik het bijbehorende boek gevraagd en ontvangen. Daarin ben ik nog niet begonnen (te druk met de studie) maar alleen al het hebben van het boek maakt me blij!

Lekkere parfummetjes heb ik natuurlijk ook in huis, zoals iedereen. Wat ik nog nooit had beleeft, was een "Parfumproeverij" (of zoals het in het Frans, nog mooier heet: Parfum Degustatie). Op twitter volg ik al een tijdje Marie-José Keur en zij is eigenaresse van In Fine Parfums in Haarlem. Heel blij was ik toen ik bij haar een parfumproeverij won voor twee personen! Samen met vriendin Ilona ben ik zaterdagochtend naar Haarlem vertrokken. Keurig op tijd waren we bij de winkel en we werden heel warm en hartelijk ontvangen door Marie-José, met thee, koffie en lekkers erbij. Om te beginnen mochten we aan een heleboel (echt een héleboel!)    geurtjes ruiken. Het nummer van de geurtjes die we lekker vonden, moesten we opschrijven. Tussendoor flink aan de koffiebonen snuiven is goed voor de reuk dus dat hebben we ook uitgebreid gedaan (voor de een lekkerder dan voor de ander; ik hou niet van koffie...). Na een rondje thee en koffie gingen we weer een rondje ruiken maar nu alleen aan de geurtjes die we eerder hadden opgeschreven. Nu weer hetzelfde; doorstrepen wat we niet lekker vonden zodat er minder geurtjes overbleven. Ik had er uiteindelijk 10, Ilona nog maar 4. De tien geurtjes die over waren, kreeg ik stuk voor stuk onder mijn neus en hierbij moest ik (met de ogen gesloten) zeggen welke ik lekker vond. Net als bij de oogarts; "is nummer 1 beter, of 2". Hier bleven uiteindelijk weer vier geurtjes over. Deze vier overgebleven geurtjes werden niet op onze huid gespoten maar op onze mouwen. Het is namelijk helemaal niet goed voor je huid om parfum te dragen! Weer wat geleerd. Na een kwartiertje rond hobbelen in de winkel en alles bekijken (make up, sieraden, sjaals, tassen, frutsels, ja ze weten je wel te verleiden daar!), vertelde Marie-José ons wat elk van de vier geuren over onze persoonlijkheid zegt. Bizar hoe treffend dat was voor mij! Ik had er werkelijk geen idee van dat dat kon! We hebben allebei het voor ons lekkerste parfum uitgekozen en meegekregen in een kleine verstuiver. Wat een verwennerij!
Na deze bijzondere ervaring zijn we nog lekker Haarlem ingegaan alwaar we lekker hebben gelunched en gewinkeld. Haarlem is een leuke stad!

Ik vond deze parfumproeverij een geweldige ervaring! Wil je ook eens? Dat kan natuurlijk! Neem maar eens een kijkje op de site of volg Marie-José op twitter.

2 opmerkingen:

  1. jeetje wat leuk zeg!! en ik moet zeggen je ruikt lekker hoor, hahaha:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is nou nog eens een leuk en origineel idee zeg! :) Ik ga hem onthouden voor mn moeder's verjaardag ofzo :)
    xo,
    wink

    BeantwoordenVerwijderen