Pagina's

maandag 23 juli 2012

Vakantie-haken

Op vakantie heb ik niet alleen slecht geslapen, veel gereisd, veel gezien en veel gelezen. Ik had ook een tas meegenomen vol met lopende haakprojecten.
Haaktas met allerlei projectjes
Ik wilde naaste het lezen ook iets anders kunnen doen. Eerlijk gezegd; ik heb geen enkel project afgemaakt... Wat ik wel heb gedaan, was ook heel leuk! Slimmerik die ik ben had ik wel een stapel boeken meegenomen(bijna allemaal uit!) maar was ik vergeten een boekenlegger mee te nemen (en ik heb juist van die leuke!). Dus pakte ik de haaknaald en een paar restjes en maakte voor mezelf een boekenleggertje. Vriendlief vond het een goed idee en wilde er ook wel eentje. Zoonlief stelde eisen maar ook daar kon ik aan voldoen en zo hadden we allemaal een leuke gehaakte boekenlegger. Meer daarover een ander keertje.


Het eerste huisje waar we verbleven, was een soort-van skihut. Alles was bekleed met vergeeld grenen. Ik vind grenen best leuk maar dit ging mij een beetje te ver. De eerste dag heb ik meteen een haakhoekje (en tevens leeshoekje natuurlijk) voor mezelf ingericht. Ik zat lekker te lezen en te haken toen ik moest denken aan die heel leuke trend: wildhaken. Ik dacht: 'laat ik dat ook eens doen en dit huisje eens een beetje opvrolijken.". Dat heb ik gedaan en dit was het resultaat, om de poot van de lamp.
Haakhoekje met wildhaaksel
De heren vonden het maar niks maar ik was en ben er zeer tevreden mee. Het volgende huisje (of eigenlijk appartement) was heel anders. Keurig netjes, ruim en heel schattig. Er hingen wat handgemaakte dingetjes, ik denk dat ze van de eigenaar waren. Daarom (en omdat ik het niet laten kan) besloot ik ook hier een haakseltje achter te laten. Wel een beetje een ander haaksel, iets wat weer bij de woning paste. In deze woning heb ik er zelfs een aantal achter gelaten.
Mannetje en vrouwtje kandelaar

Sneeuwster
De derde woning was meer een skihut, hoewel hier al het grenen was overgeschilderd in wit zodat het wat minder klein leek. In deze woning liet ik één haaksel achter.
Warme lamp
De laatste verblijfplaats was een hotel en daar durfde ik niet zo goed iets achter te laten. Ik vind een hotelkamer toch iets anders dan een vakantiewoning... Mijn heren vonden het een beetje gek dat ik dit deed maar ik vond mijn manier van wildhaken errg leuk! Op naar de volgende vakantie!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten