Pagina's

maandag 27 oktober 2014

Verlicht de donkere dagen in!

Lampen vind ik altijd moeilijk. Welke is waar mooi? En die ene die ik mooi vind, is die nou niet eigenlijk een beetje duur? En nu hangt/staat ie er wel maar eigenlijk is ie te groot/ te klein/ onpraktisch/ teleurstellend. Moeilijk!! En om nu maar steeds lampen te blijven kopen is natuurlijk ook geen optie. Niet met mijn saldo en magere (maar wel superleuke) portemonnee.

Er is een IKEA lamp die ik wel leuk vind maar niet geweldig. Niet geweldig genoeg om er 50 euro aan uit te geven en eigenlijk ook wel een beetje saai. Deze:

Herken je de achtergrond? Hij hangt nu toch bij mij aan het plafond! Waarom? Nou, een tijdje geleden las ik dit blog en dacht; dat is GEWELDIG!! Maar die lamp kost nieuw nog steeds 50 euro. Dus.... heb ik eens op Marktplaats rond gesnuffeld en vond deze voor véél minder! Vandaag heb ik m opgehaald en (provisorisch) opgehangen, snel begin ik aan de ontzettend-veel bloemetjes die er aan mogen hangen. Ik heb er nu al zin in! En dan hopen dat het resultaat minstens zo leuk als deze gaat zijn!

Toen ik toch in Breda was (waar de lamp eerst woonde), ging ik ook maar even naar de Kringloopwinkel. Soms is het alleen maar bagger, soms vind je er heel leuke dingen. Ik was op zoek naar een botervloot en misschien een tafellamp. Ik heb namelijk op de vensterbank zo'n Philips lamp die verschillende kleurtjes geeft. Verschrikkelijk vind ik m!! Maar het is wel een plekje waar een lichtje moet staan, zeker nu de wintertijd begonnen is. In de Kringloopwinkel kocht ik deze lamp:

Spuuglelijk die kap! Maar de voet vind ik dan wel weer erg mooi. De kap ga ik slopen en er een leuk haakwerkje omheen maken. En dan kan ie op de vensterbank. Ik heb er nu al zin in!

Dus ik heb weer voldoende projectjes om mijn handen en hersens bezig te houden!

1 opmerking:

  1. Hey Ilda,
    Bedankt voor je reactie op mijn blog en om me te volgen. Je ziet, ik heb je ook gevonden :-)
    Die lamp met bloemen lijkt me supertof (ik had hem op pinterest ook al zien voorbijkomen) om te maken. Ik kijk nu al uit naar het resultaat. Nee nee, geen druk hoor :-)
    grtjs
    pixiemiksalot

    BeantwoordenVerwijderen