Pagina's

donderdag 23 oktober 2014

Verrassend!

Hij is zó leuk geworden! Ik ben er trots op! Waarop? Op deze geweldige clutch natuurlijk!



In een sale kocht ik dit garen. 



Ik hou van groen en glitter en kon het dus niet laten liggen. Toen ik het thuis kreeg, was ik toch een beetje teleurgesteld; het was niet helemaal wat ik had verwacht. Dat kun je hebben, als je het niet kan laten om in webwinkels te bestellen. Bestellen zonder dat je een product in handen hebt gehad...  Het arme garen heeft een aantal maanden op gebruik liggen wachten. In een doos, in een hoekje van de bank. Soms vergat ik wat er in de doos zat, keek, en voelde weer dezelfde teleurstelling. Ik wist gewoonweg niet wat ik er nou mee moest doen!

Afgelopen week was ik door mijn projectjes heen. De grote tenminste, waarbij ik niet al te erg hoef na te denken, diegenen die ik momenteel nodig heb. Sowieso heb ik het haken momenteel nodig, het helpt me om mijn hoofd leeg te halen. 
Dus ik deed de doos maar weer eens open, vastbesloten om iets te maken met dat gekke garen. De eerste poging was een shawl (zo'n driehoekige opengewerkte). Dat werd veel te massief en ik was bang dat het niet lekker zou voelen op mijn huid. Poging twee was een "pouch"; een klein rond tasje dat je aan je pols kunt hangen met de hoognodige dingen wanneer je gaat stappen (telefoon, geld, enz). Ook dat was geen succes; het leek net een grote groene condoom. Poging drie werd weer iets anders. Ik zocht in mijn leuke oude boek (gekocht op de Deventerse boekenmarkt) een steek die ik vond passen bij het garen.
De rozensteek
En wonder boven wonder: het werd mooi!! Ik besloot er een clutch van de maken (weer zo'n leuk avondtasje, andere vorm dan de pouch). In een ander boek vond een een klein stukje over zelf knopen maken en ook dat deed ik voor deze clutch.



Met geweldig eindresultaat! Wat vind jij?

Alles voor een avondje uit!


Ow, en nu ik toch je mening vraag; in het vorige bericht vroeg ik dat ook, in ruil voor een give-away. Er wordt nog niet echt lekker gereageerd dus als je dat nog niet hebt gedaan; graag! Enne, vertelt het door vertelt het door!


2 opmerkingen: