Pagina's

woensdag 30 december 2015

Dag 2015!

"Het kan alleen maar beter worden!" Dat was de titel van het laatste blog van 2014. Raad eens? Het is gelukt!

In 2015 heb ik geprobeerd goed voor mezelf te zorgen. Ik ben hard op zoek gegaan naar een baan, ben begonnen met vrijwilligerswerk, heb een coach gevonden die me heel fijn helpt en ben begonnen met een opleiding.
Natuurlijk ging niet alles van een leien dakje, en dat  is misschien helemaal niet verkeerd. Ik bedoel; als je alles op een presenteerblaadje krijgt aangereikt, gaat de lol er ook snel af, toch?

Ik wilde al jaren vrijwilligerswerk doen maar had het altijd te druk met van alles. Aangezien ik 2015 begon zonder baan, was dat een mooie gelegenheid eindelijk eens op zoek te gaan naar een leuke vrijwilligersbaan, iets waarbij ik iets wezenlijks kan betekenen voor een ander. En die heb ik gevonden! Ik begon bij Hospice De Markies als gastvrouw en meteen de eerste dag voelde als een warm bad. Zoveel lieve verpleegkundigen en vrijwilligers die allemaal hetzelfde doel hebben en hetzelfde warme hart! 

Omdat ik in 2014 mijn baan kwijt raakte en niet wist wat ik wilde gaan doen, ging ik op zoek naar een werkcoach. Iemand die me kon helpen mijn gedachten te ordenen en te helpen zoeken naar mijn passie. Al snel kwamen we samen tot de conclusie dat een levenscoach me meer goed zou doen. En dat was waar! Ik ben, met haar hulp, hard aan mezelf aan het werken. Laatst zei ze me dat ik niet voorzichtig door het sleutelgat keek wat er aan de andere kant zou zijn, ik heb de deur ingetrapt. En dat merk ik elke dag! Het gaat hard, de (her)ontdekking van mezelf. Soms is het super, soms wat minder, ups en downs dus.

Tijdens de opleiding die ik ben begonnen, ben ik verder aan mezelf gaan werken èn heb ik hele fijne mensen leren kennen. Weer zo'n warm bad dus!

2014 Was een jaar van verlies, 2015 werd een jaar van groei! In het komende jaar ga ik daar lekker mee door, het voelt goed!

Lieve allemaal, ik wens jullie een heerlijk, gezond, leerzaam, warm, liefdevol en rijk 2016 toe!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten