Pagina's

zondag 20 februari 2011

Lezen (en andere hobbies...)

Ik heb niet heel veel hobbies, maar degene die ik heb, oefen ik vol overgave uit! Saunabezoek vind ik heerlijk! Helaas zit daar natuurlijk wel een prijskaartje aan én dat is iets waar je een volle dag voor moet uittrekken (vind ik dan). Naar de sauna gaan doe ik dus wel, maar niet erg vaak. Zo blijft het natuurlijk wèl altijd een bijzonder uitje! Daarnaast ben ik een enorme boekenlezer! Als kind liep ik elke week naar de bibliotheek bij ons in het dorp om weer een nieuwe lading geweldige boeken te halen. Mijn moeder ging ook regelmatig met me mee. Zij las vaak zelf ook de boeken die ik meenam óf zij zocht ze uit en ik las ze later. Toen mijn ouders scheidden, ging ik alleen. Lopend dus, want mijn vader vond het veel te gevaarlijk dat ik, als meisje, een kruispunt zou moeten oversteken op de fiets (ik bleef bij mijn vader wonen na de scheiding). Nu ben ik geen lid meer van de bibliotheek. Ik heb gewoon geen zin en tijd meer om daar steeds heen te gaan. Ook ben ik met vlagen nogal vergeetachtig en dat resulteert altijd in het moeten betalen van een boete omdat ik weer te laat inlever. Dus heb ik tegenwoordig mijn eigen bibliotheek!

Dit is maar een klein stukje van mijn collectie. Heel veel boeken passen er niet meer bij helaas... Ik denk dat ik een ander huis nodig heb, met een kamer waarvan ik een echte bibliotheek van kan maken! Met boeken tegen elke muur, tot aan het plafond... Met zo'n trapje voor de hoogste boeken, een luie stoel, en, en..... Goed, ik sla door...
Hoewel ik het graag zou willen, lees ik nooit een boek in één keer uit. Vaak omdat ik het liefst zo dik mogelijke boeken koop maar natuurlijk soms ook omdat ik ook nog andere dingen moet doen, zoals werken... Wanneer ik dan mijn boek moet wegleggen, moet er een boekenlegger in. En daar heb je een probleem... Soms krijg je in een boekenwinkel een papieren boekenlegger bij je boek. Die raakt natuurlijk kwijt, of een andere lezer in huis pikt m in. Dan maar een notitieblaadje tussen de bladzijdes. Of een ezelsoor, of een pen, of wat ik ook voor handen heb.
Nu heb ik EINDELIJK de oplossing! Een echte boekenlegger!
 Hij houdt netjes bij waar ik ben gebleven, niemand durft m van me te pikken én het staat geweldig in de boekenkast! Ik had zin in lente en zomer, vandaar dat het een hanger is geworden met schelpjes. Voel je het zand al tussen je tenen...? Lekker in de zomer, op het strand, met een goed boek, waartussen je boekenlegger...
Veel leesplezier en tot snel in de winkel van Versierseltjes! Daar waar je onder andere deze boekenlegger kunt kopen! En mocht je nou een andere uitvoering willen hebben; je weet het: gewoon aangeven wat je zoekt!

1 opmerking:

  1. Wow, prachtige boekenlegger!!! Goed idee zeg!! Leuk om weer een blog van je te lezen, bezige bij!!
    Liefs Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen