Pagina's

woensdag 16 februari 2011

Reclame maken

"Ga een blog schrijven." Dat was de eerste tip om reclame te maken. Maar er zijn natuurlijk meer manieren! Ik doe mee aan de zogenaamde "goodiebags". Dat zijn dingetjes die je krijgt bij een aankoop in een webwinkel. Die dingetjes zitten dan als extraatje bij de bestelling. Ook linkruil is een goede mogelijkheid om reclame te maken. Weggeefacties (ja, ook dat zal ik ook nog eens gaan doen!). Op markten staan is leuk! Van de zomer sta ik minstens op 1 markt en misschien wel op meer; binnenkort meer daarover!  Reviews; die zijn ook fijn! Maar daar begint mijn probleem... Wat is normaal voor een review?

Ik vroeg laatst informatie aan over het laten schrijven van een review. In de info die ik terug kreeg stond dat ik een artikel moest opsturen, daarover zouden ze dan een stukje schrijven. Gisteren kreeg ik een update over dat mailtje: het is de bedoeling dat ik een product (in mijn geval dus een sieraad) moest opsturen en dat krijg ik nĂ­et meer terug! Op mijn vraag wat ze dan, na het reviewen, gaan doen met mijn sieraad, kreeg ik geen antwoord. Op de vraag of ze het kunnen terugsturen wanneer ik een gefrankeerde retourenvelop bijsluit, kreeg ik het volgende antwoord: "Met verbazing heb ik echter je voorstel gelezen en ik denk niet dat we op deze manier iets voor elkaar kunnen betekenen. Ik zou je dan ook willen aanraden te gaan adverteren." Is dat nou een normale reactie? Ben ik gek dat ik wil weten wat er met mijn item gebeurd? Dat ik het gewoon terug wil hebben? Of is dit een normale gang van zaken? Ben ik nog te bleu om dat te begrijpen?


Wie legt het me uit??

1 opmerking:

  1. Ik denk dat je bij meerdere personen moet aankloppen. Je zou natuurlijk ook gewoon goede foto's kunnen sturen naar iemand, en dan vragen of ze via hun site een linkje naar jou webshop kunnen zetten.
    Misschien een 10% korting actie als je dit doet, trekt vaak wel aan.
    Hoop dat je hier wat verder mee komt :)

    BeantwoordenVerwijderen