Pagina's

zondag 13 februari 2011

Workshop

Het is volgens mij ongeveer een jaar geleden dat ik ben begonnen met het maken van sieraden. De eerste keer waren de aanwijzingen summier; een klein papiertje zat bij de kralen. Daarop stond: "kettel een kraal". Alsof ik wist wat dat was... Alsof je als beginner meteen weet wat je dan moet doen! Een gemiste kans van de makers van het pakketje! Maar hoe dan ook; we hebben het uitgevogeld en zaten al snel lekker te "kettelen". In het begin ging het nog niet geweldig goed natuurlijk maar al doende leert men. Ik heb later op internet voorbeelden en filmpjes opgezocht en leerde prachtig kettelen.
Ik wilde ook leren hoe het rijgen werkte en ging eens informeren in een kralenwinkel. "Ik kan wel kettelen hoor, maar dit kan ik nog niet." zei ik tegen de verkoopster. Nou, zei ze, dan ben je begonnen met het moeilijkste! Dat was toch wel een opsteker! En nu rijg ik er ook op los! Dankzij een mooie tang die ik met Kerst van mijn vriendje heb gekregen, lukt dat nog veel beter.
Geregen dubbele armband
Een tijdje geleden vroeg een kennis me of ik workshops voor kinderfeestjes doe. Ik heb nee gezegd, nee, dat kan ik niet hoor! Maar ik ben er toch eens over gaan nadenken... En heb haar toen gezegd dat ik het wel kan én graag zou willen doen. De verjaardag is pas in mei en dus nog een eindje weg maar dat geeft me tijd om er over te denken. Een tijdje geleden opperde een vriendin het idee dat workshops geven misschien wel heel leuk zou zijn. Ik moest maar eens gaan polsen zei ze. En afgelopen week stelde wéér iemand me de vraag of ik workshops geef...
Ik denk dat ik het maar eens zou moeten gaan doen! Wat vind jij ervan? Zou je een workshop sieraden maken willen volgen? Met vriendinnen, met vreemden, thuis, bij mij thuis? Ik ben heel benieuwd naar jouw mening! Laat je een reactie achter? Wie weet, volg jij straks bij mij een workshop! Lijkt me erg leuk!!

1 opmerking:

  1. Hey ilda,

    Super leuk idee. En ik weet zeker dat je het kan :-)
    Weet zeker dat er mensen voor zijn.

    Groetjes ilona

    BeantwoordenVerwijderen