Pagina's

dinsdag 21 juni 2011

Inspiratie

De ridders presenteren zich

Vorige week maandag, tweede Pinksterdag, zijn we gezellig met z'n drieën op stap gegaan.

Ik wilde graag iets leuks gaan doen met z'n allen, is goed voor de bonding! Natuurlijk kun je naar een woonboulevard gaan op een feestdag, maar die zijn altijd zo verschrikkelijk druk... Trouwens, we hebben niks nodig dus dat zou verspilde moeite zijn! Daarnaast; ik werk op een woonboulevard... Je kunt niet altijd met je werk bezig zijn.
Vriendje lief heb ik aan het neuzen gezet op internet en hij vond iets interessants: een ridderfestijn in Den Hout. Van het idee werd ik niet meteen opgewonden maar de heren hadden er wel zin in dus vond ik het wel prima. Bij aankomst mochten we door de grote poort en werden verwelkomd door het klappen van een lange zweep. Er waren verschillende stands met onder andere dierenhuiden, kruiden en kleding. We hebben naar een ridderwedstrijd gekeken en naar een roofvogel show. Dieder heeft zelfs 2 vogels op zijn arm gehad!
Dieder met een grote zeearend
Overal liepen mensen in klederdracht en stonden hutjes met verschillende ambachten. De mensen die er rondliepen, vertelden over alles waarmee ze bezig waren. Zo stond er bijvoorbeeld een smid die met zijn werk bezig was en er over vertelde.

Deze meneer was een lepel aan het maken. Een stukje verderop stond een tentje met een meneer die een maliënkolder maakte, heel priegelig werk, en nog verder stond een tent met, jawel, sieraden!  De dame die er zat, was kralen aan het rijgen. Helaas was ze niet zo spraakzaam als de smid, maar ik heb wel haar sieraden staan bewonderen. Ik ben vergeten er foto's van te maken maar heb even naar foto's gezocht op het www voor jullie.


Ik vind het een heel bijzonder werkje, zo met al die ringetjes door en tegen elkaar. Het heet Byzanthine Wirework. Wat vinden jullie ervan? Op het internet heb ik een beschrijving gevonden hoe het moet. Wie weet, ga ik het eens proberen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten