Pagina's

woensdag 15 juni 2011

Imitatie is het grootste compliment...

Mijn eerste boekenlegger
Dat is de uitspraak toch? Imitatie is het grootste compliment?

Ja vast, zo moet ik het dan maar zien. Ik maak mooie dingen. zo mooi, dat anderen het namaken. Niet alleen namaken, ook verkopen. En er over bloggen!

Jullie hebben vast wel door dat er iets is wat me dwars zit... Een tijd geleden volgde ik iemand op twitter die ook sieraden maakt en daarover schrijft. Zij volgde mij ook. Het viel me op dat de sieraden die ze maakte heel erg op de mijne lijken. Mijn mooie volle armbanden bijvoorbeeld, kwamen ook in die blog terug.
Volle zomerse armband
Dat vond ik niet leuk, het is toch echt wel na-apen. Toen heb ik er echter niks mee gedaan, het kan natuurlijk dat iemand een ongeveer hetzelfde idee heeft en ik kan natuurlijk niks bewijzen. Later kreeg ik een update melding; er was een nieuwe blog geschreven. Door het lezen van dat blog viel ik bijna van mijn stoel! Kun je je mijn blog herinneren over lezen en andere hobbies? Je kunt hem hier even nalezen. De insteek van de tekst is hetzelfde, het idee is hetzelfde! Ik heb de bewuste persoon op twitter meteen geblokkeerd maar mijn blog en winkel zijn natuurlijk openbaar dus voor iedereen te lezen.

Tot vandaag had ik eigenlijk niet meer zo aan deze hele vervelende gebeurtenis gedacht. Tot ik van een twittervriendin las dat ze een copycat heeft. Aan haar heb ik mijn verhaal gedaan en natuurlijk heb ik haar ook even laten bekijken waar ik het over had. Gelukkig zag ze wat ik bedoelde, ze was het met me eens. Ik word dus ook geïmiteerd, net als zij. Zo jammer, dat er mensen zijn die zelf niet genoeg inspiratie hebben en dan maar van een ander namaken! Beter goed gejat dan slecht bedacht gaat hier niet op hoor, dit is gewoon jammer!Vandaag zag ik trouwens dat er weer iets is nagemaakt... Net een beetje anders en veel goedkoper aangeboden maar toch; weer een kopietje.
Horloge
Ik heb mijn gal gespuwd, voor nu ben ik er klaar mee. Ik hoop dat mijn imitator zich de ogen uit het hoofd schaamt en zich in het vervolg een aantal keren zal bedenken voordat ze weer een idee steelt. En mocht je dit lezen, jij die dit doet; je weet vast wel dat ik het over jou heb! Foei!

1 opmerking: