Pagina's

donderdag 28 juli 2011

Vakantietijd

Héél fijn; 1 keer per jaar hebben we lekker tijd voor vakantie! Van mij zou het vaker mogen hoor, maar ja, je kunt niet alles hebben...

Zoals je misschien herkent op de foto (en hebt kunnen lezen op twitter) zijn wij dit jaar op vakantie geweest naar Hongarije. Nou moet ik je eerlijk bekennen Hongarije is niet het eerste land waaraan ik denk wanneer ik ga bedenken waarheen ik wil op vakantie. Het is ook niet het tweede land waaraan ik denk en zelfs niet het derde! Heel eerlijk moet ik bekennen dat ik er alleen maar naartoe ben gegaan omdat mijn moeder daar woont.
Het huisje van mijn moeder
En omdat ik haar al 2 jaar niet meer had gezien. Omdat ze zo ver weg woont! En heel eerlijk gezegd ook omdat ze daar vrij primitief woont... Het zit namelijk zo: mijn moeder en haar vriend zijn een jaar of drie geleden verhuisd naar dat land om van hun pensioen te kunnen genieten. (als je daarover meer wilt lezen, kun je hier klikken, mijn moeder schrijft namelijk óók een blog!) Daar zijn ze gaan wonen in een klein oud huisje, zónder douche en mèt een buitenplee!
Buitenplee
Aangezien ik geen groot kampeerder ben ( ik wil minstens een huisje, liever nog een hotel), zag ik het niet zitten om daar terug in de tijd te gaan. Wassen aan de gootsteen is tot daaraantoe maar buiten plassen? Hm... nee!
Afgelopen winter/ lente hebben ze echter een verbouwing laten doen en nu hebben ze douche en toilet in huis! Wat een luxe! Dus dit jaar zag ik het eindelijk wel zitten om daar vakantie te houden. Dieder heeft 4 dagen in een caravan bij oma in de tuin gekampeerd  en wij hebben 4 nachten doorgebracht in het Hartenhotel.
Kamer in het Hartenhotel

Dieders domein


 Het Hartenhotel is een hele ruime kamer met gebruik van de badkamer bij een hele lieve Nederlandse dame, slechts 5 minuten met de auto bij mijn moeder vandaan. Daar hebben wij heerlijk gelogeerd en elke ochtend konden we lekker ontbijten bij mn moeder.

Na die 4 dagen in Pálmonostora zijn we nog 3 dagen in Boedapest (de hoofdstad van Hongarije) geweest en ook nog 3 dagen in Siofok aan het Balatonmeer. Na anderhalve week in Hongarije; niet het vakantieland van mijn keuze, moet ik toch zeggen: Hongarije is een geweldig vakantieland! Het eten is lekker, het weer is (op 2 dagen regen na) heerlijk, de mensen zijn vriendelijk en het land zelf is erg mooi en erg divers. Ik zou het niet erg vinden om nog eens terug te gaan...
Het Hartenhotel

Natuurlijk kon ik het niet laten om ook een beetje te shoppen (ik ben tenslotte een vrouw!). Ik zal jullie niet vervelen met mijn aankoop maar 1 daarvan kan ik jullie echt niet onthouden. Sieraden heb ik niet gekocht omdat ik die heus wel zelf kan maken maar dit geweldig leuke dingetje kon ik echt niet laten liggen: een vingerhorloge!
Vingerring
Ik ben er superblij mee. Hij past keurig om mijn ringvinger, waar ik toch het liefst ringen draag. Hij is wel groot maar zit niet in de weg, hij is niet te zwaar en ook niet onbelangrijk hij kostte bijna niks! (6 euro) En hij is erg mooi! Vind ik dan he ;).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten