Pagina's

maandag 1 augustus 2011

Verjaardag

Maandag 25 juli was het dan eindelijk weer zo ver: mijn verjaardag! En wel de 36e...


Mijn verjaardag is een gebeurtenis waar ik elk jaar als een klein kind naar uitkijk. Ik weet dat er veel mensen zijn die niet veel om hun verjaardag geven. Er zijn er zelfs (heb ik van horen zeggen), die net doen alsof ze niet jarig zijn. Die het gewoon overslaan zogezegd. Ik niet! Maanden van tevoren ben ik al bezig met mijn aftellijstje! Vroeger maakte ik echt een fysiek lijstje dat ik ophing in de woonkamer of op mijn slaapkamer. Tegenwoordig hou ik het aftellijstje maar in mijn hoofd bij. Daarna komt het moment dat je moet besluiten wanneer je je verjaardag viert èn wie er allemaal mag komen. Ik ben midden in de zomer jarig en dat betekent over het algemeen dat heel veel mensen op vakantie zijn helaas. Daarom nodig altijd een heleboel mensen uit (die ik allemaal lief vind hoor!), daarvan blijft dan ongeveer de helft over. De juiste dag vind ik een dag in het weekend, bij voorkeur op zaterdag. Door de week mijn verjaardag vieren vind ik niks, vind altijd dat ik dan niet genoeg tijd heb.
Wanneer dat alles is bedacht, is het de tijd voor het Verlanglijstje (ook niet onbelangrijk). Dit jaar heb ik voor de eerste keer een online-verlanglijstje gemaakt. Heel makkelijk en heel handig! Ik heb er alles op gezet wat ik graag wilde hebben, met prijzen en linkjes (als het in een online winkel verkrijgbaar was). Alle genodigden hebben een link naar het lijstje gekregen met een inlognaam en een wachtwoord.
Daarna komen natuurlijk de onvermijdelijk afmeldingen ("wij zijn dan op vakantie") en gelukkig ook aanmeldingen. Spanning tot de Grote Dag...

Dit jaar zijn wij op vrijdag terug gekomen van vakantie en heb ik op zaterdag mijn verjaardag gevierd. Mijn lieve zoon was voor me naar het dorp gefiets om een leuk kado voor me te kopen. Een beetje teleurgesteld was hij dat het kralenwinkeltje gesloten was (uiteraard in verband met vakantie) maar gelukkig had hij ergens anders iets gevonden wat hij ook echt iets voor mij vond: een bosje thee en chocolade! Ik ben namelijk een theeleut en ben gek op bonbons. Héél slecht maar wel héél lekker! De hele dag heb ik bezoek gehad. Niet veel maar wel hele gezellig! natuurlijk heb ik van al die lieve vrienden en familieleden ook heel lieve en mooie kadootjes gekregen. En ook nog allemaal uitgezocht van mijn mooie online verjaardagslijstje! Ik zal jullie de foto's laten zien van al het moois dat ik heb ontvangen.
Mooie kralen en schelpjeskralen

CD van Caro Emerald en CD van Robbie Williams.
 Die laatste had ik al maar die was helemaal
stukgedraaid! 


De film van dit boek heb ik
inmiddels 3 keer gezien;
geweldig! Ik hoop dat
het boek ook zo is.

Een bon voor een pedicure-behandeling.
Verwennerij!
Nieuwe schooltas!
Je ziet het, ik ben goed verwend! Van mijn lief kreeg ik mijn kado pas op mijn verjaardag dus daar moest ik op wachten. Het was wel het wachten waard, ik kreeg van hem een prachtige tas (van tiptoptas) voor wanneer ik weer naar school ga.

Een speciale vermelding wil ik nog geven aan winkieflash. Toen ik een kado zocht voor ons lieve neefje Fynn, vertelde zij me dat ze leuk kan haken. Na een kijkje op haar website, kon ik niet anders dan het daarmee eens zijn. Ze stelde voor om een dekentje voor hem te maken. Toen ik het dekentje thuis kreeg, zat er een klein doosje bij. Om het doosje zat een strik en aan de strik hing een kaartje waarop stond: "pas openen op je verjaardag". Ik vond het erg moeilijk het doosje zo lang dicht te laten maar het is me gelukt! Op mijn verjaardag heb ik eindelijk het doosje mogen openen. Erin zat een superlief kadootje dat ze speciaal voor mij gemaakt had!
Gehaakte ring
Superlief! Ik kreeg dus een kado van iemand die ik niet eens ken!
Op maandag was natuurlijk mijn echte verjaardag en toen heb ik nog een heleboel gelukwensen via sms, hyves en twitter ontvangen, waarvoor dank! Helaas geen enkele kaart met de post terwijl ik dat wel heel erg leuk vind, zeker op mijn verjaardag. Wie weet, is t volgend jaar anders. Nog maar 358 nachtjes slapen...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten