Pagina's

maandag 29 augustus 2011

Eerste schooldag...


Morgen is het zo ver: mijn eerste schooldag breekt aan!

In januari 2009 ben ik heel optimistisch en enthousiast aan de thuisstudie "Toegepaste Psychologie" van het NTI begonnen. Een verschrikkelijk leuke en interessante studie! Ik heb tijdens die studie leuke mensen leren kennen, van wie ik er nog met één nog een heel goed contact heb: Brigitte! In de twee jaar dat we elkaar nu kennen, zijn we goede vriendinnen geworden. Tijdens de studie hebben we elkaar gesteund en geholpen met de studie en ook met andere dingen die ons bezig hielden. Brigitte is nog bezig met de studie, diep in het tweede jaar. Ik ben aan het begin van dit jaar afgehaakt...

Het ging niet om de studie, die was helemaal geweldig. Het lag aan mij... (It's not you, it's me...). Een thuisstudie is helaas te zwaar gebleken voor mij. Alles zelf plannen, doorbikkelen, mezelf tot werk zetten, het lukte me niet. Ik heb een stevige schop onder mn kont nodig, dwang en een stok achter de deur. Gelukkig heb ik dat gevonden! Hoop ik dan he ;)

Morgen begin ik, weer met de studie Toegepaste Psychologie maar nu in deeltijd. Dat betekent wel dat ik elke week naar school moet. In Tilburg. Bijna een uur rijden, elke week! Aan de andere kant: elke week met medestudenten in de banken, leraren aan wie ik mijn vragen kan stellen en tentamens die al zijn gepland. Het kan alleen maar beter gaan dan het ging denk ik!

Morgen begin ik dus en ik moet eerlijk bekennen dat ik er erg tegenop zie. Kom ik wel op tijd? Kom ik niet te vroeg? Weet ik waar ik moet zijn? Vind ik mn draai? Zullen er leuke mensen zijn? Zal het me niet tegenvallen? Red ik het wel met mijn huis, winkeltje en baan erbij? Pffff, ik maak mezelf gek... Ik ben bang dat ik niet kan slapen en dat ik morgen strak sta van de zenuwen. Ik hou jullie op de hoogte!

2 opmerkingen:

  1. Ow spannend!! Heel veel succes morgen. Het gaat helemaal goed komen. Ik vond je vanaf de SBO dag al meteen de leukste, dus die indruk zul je daar ook achter laten :-)!
    Lief dat je mij opgenoemd hebt in je blog ( bloos bloos)...en ik blijf je missen tijdens elke schooldag die ik heb...
    Laat je weten hoe het gegaan is?
    XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  2. heel veel succes met je opleiding en natuurlijk kom je aardige mensen tegen en ga je je draai vinden. Veel sterkte en vooral veel plezier gewenst!!

    BeantwoordenVerwijderen