Pagina's

zondag 11 september 2011

Studentje!

Een paar weken geleden schreef ik over de eerste schooldag en hoe ik daar ENORM tegenop zag. Ik zag er tegenop als de spreekwoordelijke berg.


De eerste schooldag heb ik inmiddels doorstaan, de tweede ook en komende dinsdag is de derde alweer aan de beurt. Ik heb het overleefd!
De eerste schooldag viel (natuurlijk) heel erg mee. Ik was op tijd, hoewel dat nog wel even spannend was! Om om 13.30 uur op school te zijn, was ik om 12.15 uur vertrokken. Ruim op tijd voor een reis van 45 minuten. Toen ik (nog steeds ruim op tijd) bij school aankwam, was het echter zo druk dat ik geen parkeerplaats kon vinden! Het hele schoolterrein was vol, men had zelfs geparkeerd op het gras langs de weg (wat niet mag btw). Op het gras parkeren vond ik geen optie dus moest ik op zoek naar een andere plaats. Tegenover school is een bioscoop en een grote sportschool met daaronder een parkeergarage. Eigenlijk ben ik daar optegen; ik vind dat ik niet hoef te betalen voor het parkeren als ik naar school ga. Toch ben ik er maar binnen gereden, ik had geen idee waar ik anders moest gaan zoeken naar een plekje. Het viel gelukkig mee; er was nog plek zat èn het dagtarief was maar 1 euro! Toen ik in de school aankwam, wist ik waar ik heen moest en kwam gelukkig ook in de juiste klas terecht.
Heel veel mensen hebben besloten met deze opleiding te starten; we zijn ongeveer met 80. Verdeeld over twee klassen, dat gelukkig wel weer. Na de eerste les werden we naar onze tweede les gebracht, zodat we niet zouden kwijtlopen en verdwalen (de school is erg groot!). Het komt er op neer dat ik alle lessen heb gevolgd, mensen heb leren kennen en het best naar mn zin heb gehad! In de laatste les (die tot 21.00 uur zou moeten duren), mochten we 40 minuten eerder naar huis. Op de gang sprak ik iemand van het administratiekantoor die me vertelde dat er om 18.00 uur al iemand had afgehaakt... Die was er snel bij!
Ik was blij dat we eerder naar huis mochten gaan, alle indrukken van deze eerste dag hadden me flink vermoeid. Op zo'n dag krijg je zo ontzettend veel informatie! Daarnaast hebben alle docenten ons de route van de eerste periode uitgestippeld. Het is een periode van 8/9 weken waarin we een heleboel moeten doen! Voor twee vakken betekent dat alleen het leerboek lezen en een tentamen maken (meerkeuze). Voor twee andere vakken betekent dit heel wat anders! Voor het ene vak maak ik deel uit van een groep van zes leerlingen met wie ik samen een geheugentraining moet maken en uitvoeren. Daarnaast moeten we er natuurlijk een rapport over schrijven en allerlei info op- en uitzoeken. Voor het andere vak moet ik in een groepje van drie een psycholoog spelen die een intake-gesprek afneemt, tests afneemt en daarover een rapport schrijft. Als een echte psycholoog. Dus zonder gegiechel! Pff...
Het is een heleboel werk en ik ben er echt een heleboel tijd aan kwijt. Dat is niet erg, ik heb het er voor over! Ik ben toch niet voor niks de studie gaan volgen. Maar toch.... Veel vrije tijd hou ik niet over.

Weinig vrije tijd betekent ook dat mijn sieraden er onder lijden. En jullie; hongerige bloglezers! Daarom dus deze update, zodat jullie op de hoogte zijn en weten dat ik jullie niet ben vergeten. De sieraden ben ik trouwens ook niet vergeten! Vorige week zondag ben ik naar de Trademart in Utrecht geweest waar ik veel mooie kralen en toebehoren heb gekocht! En wat zijn ze mooi, die najaarskleuren! (groen, bruin, brons, koper, rose en blauw). Heel af en toe gun ik mezelf de tijd er mee bezig te zijn, als zijnde een beetje ontspanning. Nieuwe creaties zal ik zeker met jullie delen!

1 opmerking:

  1. Ben heel erg trots op je!!
    Zo goed dat je deze stap hebt genomen en er weer helemaal voor gaat!
    Beide hebben we het erg druk...maar denk evengoed aan je hoor!!!
    En in december hoop ik dat je wel tijd hebt om wat te gaan haken ;-)
    Dikke kus

    BeantwoordenVerwijderen