Pagina's

maandag 8 augustus 2011

Boeken boeken boeken...

Ik ben een groot boekenliefhebber. Eerder kon je hier al over lezen.


Afgelopen weekend ben ik samen met mijn lief naar de grootste boekenmarkt van Nederland geweest; de Deventer-boekenmarkt! Daar staat 6 kilometer door de binnenstad vol met kramen die op hun beurt weer vol met boeken staan. Boeken over van alles. Je kunt het zo gek niet bedenken! 

Omdat Deventer voor ons niet om de hoek is, (we wonen er ongeveer 2 uur rijden vandaan) zijn we er al op zaterdag naartoe gegaan en hebben we overnacht in een hotel. Over het hotel zal ik niet teveel uitwijden, het was namelijk niet mijn allerbeste hotel-ervaring ooit. De stad Deventer daarentegen vonden we geweldig! Zaterdag waren we er rond de middag en zijn we eerst een pannenkoek gaan eten (dat mag als je op vakantie bent!) en daarna zijn we lekker gaan winkelen. Wat een boel leuke straatjes en winkeltjes in Deventer zeg! Ik keek mijn ogen uit! Qua geld uitgeven heb ik het heel netjes gehouden; alleen een paar schoenen en een rokje. En het rokje was een uitverkoopje! Tussen het winkelen door hebben we lekker iets gedronken op een van de vele terrassen op de Brink en na het winkelen hebben we (weer op een terras) lekker gegeten. 

Na een verschrikkelijke nacht was het dan de dag van de boekenmarkt. In het hotel kon je al vanaf 6 uur ontbijten. Dat was speciaal voor de vroege-boekenmarkt-vogels. Wij hebben daar geen gebruik van gemaakt hoor, om 9 uuraan het ontbijt in het weekend is voor ons vroeg genoeg! Na het ontbijt konden we met een speciale pendeldienst naar het centrum alwaar het boekenfestijn al in haar volle hevigheid was los gebarsten! Officieel begint dit om 9.30 uur maar het schijnt dat de eerste boekenjagers al om 6.00 uur te vinden zijn bij de kraampjes! Voor ons was 10.00 uur vroeg genoeg... Om die tijd was het al stervensdruk in de stad! De terrasjes zaten vol en bij de boekenkramen kon je over de hoofden lopen! De eerste kramen hebben we dus maar over geslagen, daar was echt geen doorkomen aan. Toen we er eenmaal "in" zaten, was het erg leuk! Na een half uur had ik twee boeken, na een uur al zes... Wat begrijpelijk is maar wel erg vervelend, zijn alle mensen die daar met een rugzak op hun rug rondlopen. Meerdere malen heb ik een duw met een rugzak gekregen van iemand die zich omdraaide of bukte. 

Nouja, uiteindelijk hebben we er een heel leuke dag gehad en heb ik een heel aantal mooie boeken gekocht! Twee daarvan wil ik graag aan jullie laten zien, het zijn boeken over het maken van sieraden.


Het boekje "Kettingen van zilverdraad" is een boekje uit 1964! Wat een boel leuke voorbeelden staan er in! Ik moet wel eens gaan kijken of ik wel ergens zilverdraad kan vinden, heb er nog nooit van gehoord namelijk! Het andere boek combineert twee dingen die ik leuk vind: haken en sieraden maken. Mijn inspiratie ben ik al een tijdje kwijt maar ik hoop dat het weer een beetje terug komt door deze boekjes. Wordt vervolgd!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten