Pagina's

woensdag 17 september 2014

Helaas, het wordt weer k k k koud....

Hoewel ik me daar bij het maken van mooie haaksels niks van aan trek hoor! 

Het was nog voor de zomervakantie dat ik op Facebook deze beauty zag die ik wilde maken. 

Er stond op Facebook bij hoeveel bollen ik nodig had en die kon ik daar ook meteen kopen. Daarna heeft de doos met mooie wolletjes een aantal maanden staan wachten op me. Ongeopend! Hoe heb ik het voor mekaar gekregen... Vorige week had ik zin om aan de cape te beginnen en heb ik eindelijk de doos geopend. Wat een heerlijkheid vond ik daar! Grijze bollen, 100% wol (Drops Eskimo). Super! Ik ging meteen aan de slag maar zag al heel snel dat ik het nooit ging redden met het aantal bollen dat ik had. Hmmm, waar lag het aan? Mijn te losse steken? De naald die ik gebruikte? Ik haalde het werk weer uit en haakte opnieuw maar deze keer met een kleinere naald. En nog zag het er niet naar uit dat ik het ging redden! Drama... Na de tweede keer uithalen heb ik nog een keer héél goed gelezen wat ik nodig had voor het patroon. Het was een Engels (of Amerikaans) patroon en het bleek dat ik niet de verkeerde maat naald had maar de verkeerde maat wol... Op Facebook was het verkeerde garen aangeraden! Sjongejonge... 

Niet getreurd, er is altijd wel een ander patroon dat ook geweldig is! En na lang zoeken vond ik het, bedoeld voor de maat garen die ik had liggen. Het werd een shrug! (soortvan vestje). Dit is het patroon en hier zijn de foto's: 


Hij is een beetje te ruim maar dat is niet zo erg. Ik vind m super stylish en hij is lekker warm. Laat die koude dagen maar komen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten